Logo: Szkoła Podstawowa w LanckoronieSzkoła Podstawowa
im. Kazimierza Wielkiego
w Lanckoronie
Szkoła Podstawowa
im. Kazimierza Wielkiego
w Lanckoronie

Gry na papierze!


Gry na papierze!

Dziś mamy dla Ciebie kilka propozycji prostych w wykonaniu gier.
Do ich przygotowania potrzebne będą
kartki papieru  i coś do pisania: mazaki, kredki, flamastry i kolorowe długopisy!

Życzymy udanej zabawy!

1. Labirynt

Krótka instrukcja:
1)Gra przeznaczona jest dla 2 osób.
2)Zawodnicy rysują na kartkach po dwa kwadraty 10×10 kratek i wpisują pionowo liczby od 1 do 10, poziomo litery od A do J. 3)Następnie ustalają, jak długie będą ich korytarze tj. liczbę pól, z których będą się one składać (nasze liczą po 25 kratek).
4) Każdy gracz w górnym kwadracie rysuje labirynt i oznacza krzyżykiem jego początek, a kółeczkiem – ukryty skarb.
5) Przed rozpoczęciem rozgrywki zawodnicy podają sobie wzajemnie punkty rozpoczęcia ich korytarzy.
6) Każdy zawodnik dysponuje w swojej turze maksymalnie pięcioma ruchami – jeśli pomyli się wcześniej, traci możliwość dalszego zgadywania, a swoją kolej rozpoczyna jego rywal.
7) Wygrywa ten, kto jako pierwszy wskaże miejsce, gdzie ukryty jest skarb przeciwnika.

W naszym przykładzie gracz nr 1 zaznacza w dolnym kwadracie pole I 10, a gracz nr 2 – C 10. 




Przykład:
Gracz nr 1 rozpoczyna rozgrywkę. Prawidłowo typuje [pola] I 9 i H 9, lecz gdy wybiera G 9, trafia na ścianę, kończąc tym samy swoją turę. Drugi zawodnik wybiera kolejno C 9, C 8, B 8, ale celując w A 8, gdzie znajduje się ściana, traci możliwość pozostałych dwóch ruchów. Pierwszy gracz obstawia H 8 i H 7; trzeci strzał okazuje się nietrafiony – na H6 nie ma przejścia. Zawodnik nr 2 cofa się i wybiera D 8, E 8, F 8; w czwartym ruchu trafia na ścianę.

2. Piłkarzyki

To kolejna  bardzo prosta w wykonaniu dwuosobowa gra. Na kartce należy narysować boisko o dowolnych wymiarach, przy czym liczba kratek powinna być parzysta. Pierwszy zawodnik rozpoczyna rozgrywkę ze środka pola. Stawia on kreskę długości jednej kratki: pionowo, poziomo lub na skos. Drugi gracz zaczyna od miejsca, w którym skończył jego przeciwnik. Zawodnicy wykonują swoje ruchy naprzemiennie. Nie należy prowadzić linii po odcinku wcześniej już narysowanym; można jednak ją odbić, gdy dotrze do punktu przecięcia z inną linią – w tym także od bandy i słupka. Wygrywa osoba, która pierwsza strzeli gola tj. postawi kreskę w bramce przeciwnika.

Przykład:




I – pierwszy zawodnik (czarny) stawia kreskę po przekątnej w kierunku bramki przeciwnika.

II – drugi zawodnik (zielony) rysuje pionową linię, kierując ją w stronę połowy rywala.

III – pierwszy zawodnik wykonuje swój  ruch, a kiedy trafia na punkt przecięcia dwóch linii ( czerwone kółeczko) zyskuje dodatkowe posunięcie i odbija kreskę po przekątnej.

3.Gra Państwa - Miasta.

Wasi rodzice na pewno znają zasady tej gry! Zaproście ich do wspólnej zabawy!









Ważne ogłoszenia

Szkoła pamięta 2023

 

Opłaty za wyżywienie - kwiecień

 

Laboratoria przyszłości

 

Realizacja godziny dostępności nauczyciela w roku szkolnym 2023/2024

 

Dodatkowe dni wolne w roku szkolnym 2023/2024

 

Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół obowiązujące od 1 września 2021 r.

 

Procedury bezpieczeństwa mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19

 

1% na szkołę Twojego dziecka.

 

PODZIĘKOWANIA DLA FUNDACJI "ORLEN - DAR SERCA"

 

Opieka zdrowotna nad uczniami.

 

RODO

 
 
Polecane serwisy
logo: Kuratorium Oświaty w Krakowie
Kuratorium Oświaty w Krakowie
logo: Centralna Komisja Egzaminacyjna
Centralna Komisja Egzaminacyjna
logo: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie
logo: BIP
BIP
logo: Lanckorona
Lanckorona
logo: Gminny Ośrodek Kultury w Lanckoronie
Gminny Ośrodek Kultury w Lanckoronie
logo: Towarzystwo Przyjaciół Lanckorony
Towarzystwo Przyjaciół Lanckorony
 
Nasi przyjaciele
 
Poprzednie strony www
Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Lanckoronie
34-143 Lanckorona, ul. Szkolna 5
tel./fax 338763590
zswlanckoronie@poczta.onet.pl
Projekt i wykonanie net2me